Impactul asupra publicului se resimte pe termen lung, orientând votul la alegerile prezidențiale și parlamentare către partide și candidați extremiști.
- Cel puțin două milioane de euro au fost direcționați în perioada 2016-2024 de AdNow, o companie de advertising digital cu legături la Kremlin, către site-urile unor televiziuni precum RTV și Realitatea Plus, influenceri conspiraționiști și publicații cu conținut de extremă dreapta, conform documentelor financiare obținute de Snoop. Aceasta este doar suma identificată de Fiscul român.
- În pandemie, sute de pagini de Facebook și Instagram asociate cu AdNow au fost închise pentru răspândirea dezinformării despre vaccinuri și afirmații false. Unele afirmații se regăsesc azi în discursurile lui Călin Georgescu, candidat pentru funcția de președinte al României, dar și ale partidului POT.
- Doar în ultima lună, pe internetul românesc, reclamele lor la tratamente naturiste și escrocherii online au avut peste 440 de milioane de afișări. Influencerii și bloggeri români au continuat să publice, inclusiv texte de propagandă pro-Georgescu.
- După ani în care au sădit frica și neîncredrea în oameni, prin site-uri cu conținut conspiraționist și reclame la leacuri băbești, apare figura „salvatorului” – Călin Georgescu, care se prezintă ca un Mesia, singurul ce poate salva o societate în criză.
- Este un mecanism care a avut succes, pentru că „e ușor să manipulezi schema mentală a religiozității și a neîncrederii, unde nu ai tradiție democratică”, explică Emilian Mihailov, Directorul Centrului de Etică Aplicată.
- AdNow s-a născut în aceeași casă din Londra cu o firmă a hackerilor ruși de stat GRU, o firmă a unui văr al lui Vladimir Putin, dar și alte companii cu legături până la Kremlin. Inclusiv Bunelu Ltd, despre care veți citi în episodul următor al acestei investigații.
Continuarea o aveti aici: https://snoop.ro/strategia-cu-bani-rusesti-cum-au-ajuns-reclamele-la-medicina-naturista-si-stirile-cu-sfinti-sa-influenteze-votul-romanilor-la-prezidentiale/
Leave a Reply