Suntem la jumatatea Turului Frantei si am ajuns la etapa a 12-a, o noua ocazie pentru sprinteri de a-si demonstra calitatile de vitezomani. Inainte de etapa sansele erau 50-50 pentru o victorie din evadare si o victorie la sprint masiv. Dupa o lupta a rutierilor din clasamentul general, intre primii patru favoriti, in etapa de miercuri, astazi i-am vazut la lucru pe cei mai rapizi rutieri din aceasta cursa.

Etapa disputata astazi a fost in lungime de 203,6 km cu o diferenta de nivel de 2200 de metri, pe traseul dintre Aurillac și Villeneuve-sur-Lot, cu o combinație de terenuri montane și secțiuni favorabile pentru sprinteri. Un punct de interes major al acestei etape este urcarea la Rocamadour, parcursă în sens invers față de contratimpul din Turul Franței 2022, etapa castigata de Wout Van Aert.

www.letour.fr

S-au dat multe lupte in primii km de la startul real. Groupama, Arkea, Lotto si EF au incercat sa isi plaseze rutieri in evadare, in prima parte a traseului fiind propice pentru puncheuri.

Evadarea s-a format cand mai erau 173 de km cu Valentin Madous (Groupama), Quentin Pacher (Groupama), Jonas Abrahamsen (Uno-X) si Anthony Turgis (Team Total Energies) dupa ce plutonul s-a linistit si i-a lasat sa se duca la peste 2 minute. A fost si o mica cazatura unde a fost implicat liderul clasamentului, Pogacar, dar fara urmari grave.

Fabio Jakobsen si Piello Bilbao, out din Le Tour

Fabio Jakobsen a ramas in spate din primii 10 km si a abandonat Marea Bucla. Nu este cea mai buna perioada a lui. Si Piello Bilbao a abandonat dupa ce a pierdut contactul cu plutonul pe Côte d’Autoire, probabil din cauza unui virus care circula la echipa Bahrain. Inainte de etapa, Michael Mørkøv (Astana) nu a luat startul din cauza depistarii cu Covid-19.

Sprintul intermediar de la Gourdon a fost castigat de Anthony Turgis luand 20 de puncte si a mai urcat in clasamentul tricoului verde. Girmay, purtatorul tricoului verde, a iesit din pluton si a luat 11 puncte, urmat de Philipsen si Coquard.

Pe Côte de Montcléra, Turgis a ramas in urma fata de colegii de evadare si s-a lasat prins de pluton, cu 60 de km inainte de final. Jonas Abrahamsen a luat toate punctele de pe catararile zilei si l-a egalat pe Tadej Pogacar in clasamentul cataratorilor alb cu buline rosii. Tricoul este tot al lui Tadej, dar il va purta in continuare rutierul de la Uno-X.

Echipele care au controlat cursa si au tras la trena au fost Movistar si Alpecin, reusind sa anihileze evadarea cu 40 de km inainte de final.

In ultimii kilometri s-a mers la pluton compact, fiecare echipa incercand sa isi pregateasca trenuletele pentru sprint. Cu 12 km inainte de final a fost o cazatura in mijlocul plutonului din cauza unui scuar de care s-a lovit Davide Ballerini (Astana) si a antrenat si alti rutieri de la Arkea, Lotto sau Alpecin. Mathieu van der Poel a fost prins in cazatura si nu a mai putut sa ii faca lansarea lui Philipsen. Primoz Roglic a cazut, si impreuna cu echipa sa Red Bull Bora a ramas in urma plutonului, la peste 2 minute.

Bini Girmay, tripletă de vis in Turul Frantei

Intr-o lupta haotica la sprint, Bini Girmay ii bate pe toti. A treia victorie pentru africanul de la Intermarche si continua sa scrie istorie in aceasta editie de Turul Frantei. Arnaud Demare si Wout Van Aert au completat podiumul etapei.

Desi a fost o etapa plata, Roglic a pierdut 2’27” si a cazut in clasamentul general pe locul 6 la +4’42” fata de liderul Tadej Pogacar. Podiumul ramane neschimbat, Remco Evenepoel la +1’04” si danezul Jonas Vingegaard la +1’14”.

Clasamentul tricoului verde a suferit modificari si pare ca Bini scapa in castigator al acestui tricou. Bini Girmay: 327 puncte, J. Philipsen: 217 puncte, A. Turgis: 141 puncte.

Etapa de vineri, 12 iulie, va fi ultima etapa de tranzitie intre Agen si Pau unde vom vedea daca va fi tot o lupta a sprinterilor sau de data asta va fi o victorie din evadare. 165km si 2000 m diferenta de nivel. Etapa va incepe de la ora 14:00.

Articol publicat si pe http://ciclism.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.